authentic accessible art

Arthentic wilde kunst terugbrengen naar haar essentie: puur, toegankelijk en écht. Geen elitair platform, maar een community waar verhalen, emotie en creativiteit centraal staan. Mijn taak? Die visie vertalen naar een visuele identiteit die raakt.

Kernwaarden van het merk
Authenticiteit Kunst die écht is, handgemaakt of digitaal, maar altijd eerlijk.
Toegankelijkheid Voor makers én kopers. Geen drempels. Geen elite.
Creativiteit Origineel, expressief en buiten de lijntjes.
Passie Gedreven door liefde voor kunst en de mensen die ze maken.
Verbinding Makers en liefhebbers samenbrengen in één verhaal.

“Vanaf het begin verliep alles heel vlot: we konden via een Pinterest-bord de gewenste stijl aangeven, en op basis daarvan kregen we al snel een eerste ontwerp te zien. We kregen meerdere keren de kans om feedback te geven en hebben verschillende voorstellen ontvangen. Liesa stond altijd open voor aanpassingen en dacht echt mee. In slechts enkele weken tijd heeft ze een volledige branding uitgewerkt: van logo tot lettertype, inclusief voorbeelden van naamkaartjes, reclameborden en nog veel meer. Een professionele en persoonlijke aanpak, ik vind een persoonlijke aanpak heel belangrijk en dit was zeker het geval bij Gezien. Ik kan Liesa en Gezien alleen maar aanraden!”

- Maxime & Tom -

Het logo van Arthentic.
De handgeschreven A is een eerbetoon aan kunst die letterlijk gemaakt wordt met de hand van penseel tot potlood, van keramiek tot textiel. Daarnaast zit er een pixelvormige letter in verwerkt, een knipoog naar de digitale makers van vandaag: de illustratoren, animators, en mixed media creators die hun canvas online vinden. Twee werelden die samenkomen analoog én digitaal net zoals de community van Arthentic. Het woord “art” in Arthentic is bovendien inzetbaar als los logo-symbool krachtig, responsief, herkenbaar. Of het nu op een tote bag, expo-poster of Instagramprofiel verschijnt, het blijft overeind staan. Modulair en altijd herkenbaar. Dat is hoe branding moet werken.

Volgende
Volgende

NORM