imperfect, menselijk en eigenwijs.
Wiebellende vormen, onvoorspelbare lijnen, een weird-cute character, typografie die soms nét uit de pas loopt alles ademt de energie van neurodiversiteit op zijn mooist.
UT OF FRAME ontstond als branding voor de zoon van een klant: een hoogbegaafde jongen die zijn eigen kledingmerk wilde bouwen voor jongeren die, net als hij, niet altijd in het klassieke kader passen. Een merk dat voelt als een veilige community waar je jezelf kunt zijn, waar struggles besproken mogen worden, en waar “anders zijn” niet gezien wordt als een probleem maar als een superkracht.
Voor mij was dit meteen een passieproject.
Ik heb zelf ADHD en dyslexie, maar ontdekte dat pas rond mijn 31ste. Mijn hele leven voelde ik al dat ik “anders” was, maar ik wist nooit waarom. Daarom raakte dit project me zo diep: ik ontwierp niet alleen een visuele identiteit voor hem, maar ook voor het meisje dat ik vroeger was en. nog steeds ben. Niet perfect, de ene dag in topvorm, de andere dag bedolven door mijn 1000.. gedachten..